Dubai og HJEM.

Vi kom til Dubai, efter en 6+ timers flyvetur, hvor vi sad ved siden af et australsk/skottisk par, med 2 små børn, vi var meget spændt, men børne var rimelig rolige.
Jeg fik sovet lidt, men det meste af turen gik med at se film på det lækre tv-system.

I lufthavnen fik vi låst vores ene håndbagage inde, med at det vi ikke skulle bruge. Vores store taske var tjekket ind hele vejen til CPH.

Vi hoppede i en taxa ud til havet, hvor vi badede i noget vand jeg seriøst tror var varmere end luften, og luften var kun 38 grader, dog med en god vind. Jeg har desværre ikke nogle billeder da mit kamera ikke kunne holde til temperatur skift og dukkede totalt, og tænkte ikke lige på at bruge min mobil. :(

Efter en hurtig badetur i varmen tog vi ind til Dubai Mall, hvor vi brugte de næste 3 timer på at gå at se på butikker, spise og beundre det smukke Burj Khalifa, inden vi skulle op til udsigtpunktet i bygningen.
vi havde igen timet det, dog på forhånd, da vi havde købt billetter til at komme OP i tidsrummet 18-19. Vi nåede lige at komme op mens der var lidt lyst, og derefter blev der mørkt og smukt. Der var dog en masse sand i luften, så vi kunne ikke se så langt som man ellers har mulighed for. Vi kunne lige skifte “sejlet” (Burj Al Arab) i det fjerne, men gjorde ikke så meget, for det var derude vi også havde svømmet, så vi havde set den på tæt hold tidligere.
Vi var tilbage i lufthavnen ved 22 tiden, og så var der jo blot 10 timer til at vi skulle flyve, men det blev jo bare endnu en nat i en lufthavn for mit vedkommende. Fik sovet et par timer på et meget hårdt gulv. Men det var helt ok.

Da vi kom til København, måtte vi vente 45 min på vores bagage, det længste af vores 4 tilfælde, men sådan er det jo.. Derefter mødtes vi med en australier ved navn Benjamin som Christina skal være noget tutor/vejleder for på fys-studiet. Han skal være her i 6 uger, hyggelig fyr. Vi ramte også hurtigt et tog, og 3 timer senere var vi i Aarhus igen efter 36 dage efter vi tog fra Aarhus.
Turen har været total FANTASTISK… og en stor tak skal lyde til Christina for godt selskab, knap så god modstand i vores spil-battle, dejligt humør, masser af gå-på mod, tålmodighed, eventyrlyst og bare for at være det dejlige menneske du er… Tak..

Singapore

Ankomst dagen blev ikke misbrugt, vi smed hurtigt vores ting på hotellet vi havde booket på nettet, og i rask trav mod centrum. Vi endte med at gå lidt længere end forventet, men det var smukt og skulle vise sig at være temaet for vores besøg i Singapore.
Vi boede på et hotel, 5 km øst fra centrum. Gå-turen gik forbi Singapores National Stadium, videre mod Marina Bay, hvor vi gik over en bro med udsigt ned til Formel1 pitten. Herfra gik turen til City Hall og Chinatown, med fantastisk cafe/restaurant liv, inden vi fandt os en metro hjem.

Anden dagen startede med Singapore Cable Car eller skilift :-)
Herfra var en god udsigt, men der var også meget langt op til toppen af bjerget, hvilken vi selvfølgelig valgte at gå op ad. Juhuu. Hvilket tog os på et par omveje og væsentligt længere gåture end forventet. Men lidt motion er der jo ikke nogen der tager skade af.
Liften kørte til Sentosa, hvilket er en mindre ø udfor Singapore hovede ø. Her var vi et smut i S.E.A. Aquarium, hvor vi endelig fik set lidt hajer, hvilket vi blev snydt for på vores dyk. Store manta rokker var det mest spektakulære de havde at byde på, hvilket var nice at se, men satte vores tanker på drømmen om at dykke med sådanne en dag.
Herfra gik turen med Marina Bay Sands, ikke at forveksle med stedet Marina Bay. Marina Bay Sands er denne meget specielle bygning, fordelt på 3 tårne med noget der mest af alt minder om Noas Ark på toppen. I den ene ende er der et udsigt punkt, hvor man kan komme op mod en mindre betaling. Udsigten var virkelig smuk og vores timing var ikke mindre god. Vi kom på toppen mens der var lyst, og så solen gå ned i skyerne dog, hvorefter Singapore forvandlede sig til et lyshav. Smukt smukt smukt. Dagen sluttede med en tur i bio, hvor vi så Sex Tape, god griner at afslutte en god dag med.

Tredje dagen stod i Zoo’s tegn. Det tog dog en krig at komme fra byen og ud til zoo. Haven var generelt meget pæn, men der var kun meget få af de enkelte dyr, og da vi havde været i Zoo i Bangkok også var vi måske ikke så lette at imponere. Efter zoo endte vi med bare at tulle lidt rundt, se lidt på butikker og så var vi på Sentosa igen, hvor vi fik spist og gik tilbage til byen fra. Dagen sluttede som dagen før i bio, hvor vi så Expendables 3, action med action på. Denne gang ramte vi dog en enorm biografsal, 500-600 sæder vil jeg tro, og vel kun 20 personer i salen.

Sidste dagen stod på nationalmuseet, uhhh kulturelle x mange. Desuden blev der shoppet, hvor vi begge fik købt nye sneakers. Virkelig rart at få en anden sko på efter mange km på stængerne. Ellers gik vi tideligt i seng, for vi vidste vi ville få brug for energien i Dubai dagen efter.

Phatong og Khao Lak – Sikkert fremme i Singapore

Så ramte vi Singapore ..

Natten hvor Simok Makienok med to kasser sikrede mig en god nattesøvn ..

Vi har haft det meget afslappende den sidste uge , først blev et hurtigt besøg på Patong til et lidt længere besøg , da en sød skrædder butik fristede mig med lækre sager ..

Khao lak var næste besøg , vi havde fundet et hotel på nettet til billige penge , og jeg fik spurgt pænt om vi kunne bo ned mod vandet , hvor vi ellers skulle have boet i en nye afdeling ind mod landet. Så lækket hotel. Det ligger forøvrigt ved siden af der hvor Christina boede da hun arbejdede i Thailand . Vi havde lidt blandet vejr , men klager ikke . Igår havde vi rigtigt godt vejr og tog en taxa til det hotel Christina arbejdede på (15 km fra hvor vi boede) hvor vi endte med at gå ca 15 km langs stranden , hvilket gav en god tan .. lidt sol har vi fået . I dag stod vi tidligt op, spiste og blev hentet af en taxa og kørt i lufthavnen.

Her i Singapore er vi nu 6 timer foran jer i DK .

Nu vil vi ud at se på byen , ha det godt . Og sørg lige for det ikke er 10 grader når vi kommer hjem, for så dør vi af kulde i lufthavnen ..

Krabi, Phi Phi og nu Phuket

Koh Tao var virkelig lækkert, men efter 8 dyk blev vi enige om at komme videre på turen, især fordi vores sidste 3 dyk ikke var det vilde, selvom 2 af disse var på det sted som skulle være det bedste. Men vi er nu meget glade for vores dyk, og især det dybe vil blive husket for en fantastisk masse fisk.

Vi tog færgen til fastlandet igen og blev kørt i bus til Krabi, jeg ramte mig lige en omgang søsyge, og endte med at brække mig i bussen, ad bad busse.. Så da vi endelig kom frem, så skulle vi bare finde et sted at bo. Det klarede Christina snildt og jeg gik total kold. Brugte 12 timer i sengen og så var jeg nogenlunde ovenpå igen. i Krabi var vi ude på Raily Beach, lækker strand, sjove huler og Christina var pjattet med princess cave, som er en hule fyldt med dillermænd, hvorfor ? jeg er ligeglad men det er sjovt. Vi var også på dagsudflugt til udsigtpunkt(tempel), nogle naturlige pools og på elefantryg. Super spændende og sjov dag. Også en dag i Krabi town, hvilket var en skuffelse.

Fra Krabi tog vi til Koh Phi Phi, hvor vi havde sat forventningerne op for lækker dyk. Men øen var desværre lidt en fuser. Mange turister og alle de “gode” dykkersteder er lukket i lav-sæsonen pga. “dårligt vejr” og fredning. Øv.. Vi havde dog to mindre gode dyk og tog fra Phi Phi til Phuket dagen efter vi kom dertil.

Vi blev enige om at vi trængte til noget virkelig afslapning. Så på Phuket halvøen er vi endt ved byen Karon, på Karona Resort. Super sted, og lækre pools, og ren afslapning. I nat i anden overnatning og i morgen går turen videre til der hvor Christina har arbejdet som guide :-) Khao Lak.. Spændende.. Vi var på den bedste mini golf bane jeg nogensinde har prøvet i går, og det kan godt være vi skal forbi igen i aften. Men først og fremmest skal vi på market i Phuket by, hvis det kan lade sig gøre at finde transport til rimelig penge .. Her går det godt, og vi glæder os over vi har en uge mere i Thailand og små 2 uger inden den hedder Danmark igen..

Koh Samui blev til Koh Tao

Hej igen .

d. 27 var ledte vi efter nyt hotel, men endte med bare at flytte værelse der hvor vi allerede var .. Og så ar vi på ø-rundtur.

Vi var ved et vandfald på midten af øen og en tur på Nordøen hvor vi så en kæmpe Buddha.

D. 28 var vi på sejltur ud til nogle små øer i en marine park, her sejlede vi kajak og snorklede en smule og badede fra skibet  , virkelig lækkert . Vi snakkede en del med en engelsk familie fra London på vejen hjem , rigtig søde mennesker med indisk oprindelse.

D. 29 havde morfar fødselsdag, tillykke igen morfar , kunne desværre ikke være med til grill hygge , men så er det godt du har iPhone , sådan jeg kunne face-time dig :-)

vi tog sejlede fra Koh Samui til Koh tao denne dag og fandt os et lækkert sted at bo på øen, 30 meter fra stranden i en bungalow og fik booket et refreshment cours i en dykkerklub, samt et dyk til dagen efter.

Hvilket vi så havde d 30 .. Lækkert med opfrisknings af dykker skills og lækkert at dykke igen .

D 31 var vi igen ude at dykke fra morgnen af , kl 7 mødes vi i klubben Lg tager longtailbåden ud til dykkerskibet . 2 lækre dyk .

Lørdag har har de en dagstur med 3 dyk ud til det bedste sted de har på Koh Tao , Sails Rock , men det er dybt , og man vil få mest ud af det hvis man kan gå dybt (30m). Dette kan Christina da hun er advance diver , men jeg er kun open water, (18m er mit limit), derfor fik jeg booket et deep dive kursus , samt et vrag kursus til i dag..

Vores dyk i dag var super især det første , deep dive , var virkelig godt , vi så millioner af fisk og store stimer af blandt andet baracuda fisk .

Kurserne er overstået og jeg har nu papir på at jeg må gå til 30m, hvilket er meget praktisk til vores dyk i morgen :-) men bare rolig mor , sikkerheden kort i første række og de er virkelig pro her nede , og kører med europæiske sikkerhedsregler, og man går ikke til 30 hver gang, men mange ting ligger typisk mellem 15-25 m .

Nu sidder vi ved poolen og nyder solen og varmen . Hav temperaturen er forøvrigt 28-30 grader, så vi fryser ikke :-)

Over and out .. :-) billeder kommer senere , skal lige have lagt dem på computeren først og finde noget hurtigt net , for det er virkelig langsomt i bungalowen , men måske ok her ved dykkerklubben :-)

Koh Samui…

Vi er kommet sikkert i land på Koh Samui, AirAsia transport klappede bare… Fly fra Bangkok til fastlandet, og så med bus til en færge der sejlede os til Koh Samui, hvor vi fik kom med en minibus til Chaweng. Her fandt vi os et hotel, ikke prangende, med rigtig fint til prisen, 600 Bath pr overnatning,
I dag spiste vi morgenmad på stranden, frugt pandekager .. :-)
Derefter 2 timer i Kajak.
Tøj skifte og lang gå tur, der indebar frokost og udsigtspunkter, og pludselig regn. Derfor endte vi på en restaurant  hvor vi spillede kort, hvilket vi gør en del, lige nu står der uafgjort, har ellers været bagud.
Vi gik hjem i regnen og blev godt gennemblødte, løb endda de sidste par kilometer :-)
Jeg hentede pizza som vi spiste sammen med resten af en film vi havde startet på i KBH.

:-) Ha det godt der hjemme..
Og TILLYKKE med fødselsdagen farfar, hyggeligt at snakke med jer i Tårs :-)

Ses Bangkok, Koh Samui er næste stop

Vi har det godt , Bangkok var gode ved os, og tog os ikke… Vi sætter nu kursen fra hotellet til øen længere syd på, Koh Samui.. Jeg vil fixe lidt billeder i lufthavnen, og smide dem online når vi kommer frem til noget internet :-)

ha det godt, det har vi :-)

Link

Alt er gået som det skulle på vejen, vi var lige et kort smut ude i Dubai’s natte hede, hvor vi kunne se Burj Khalifa på lang afstand, men wow, det glæder vi os til at vende tilbage til om 5 uger..
Bangkok er ikke varmere end DK, men damn luftfugtigheden og et par store backpacks gjorde det til en varm gåtur igennem gaderne.. Bangkok med 3 ord: Klamt, Spædende, Smukt..

Vi gik rundt for at finde et sted at bo, Christina havde undersøgt lidt hjemmefra hvilket område, hvor vi hurtigt fandt mange hoteller, vi var inde og høre ved fire af dem, og endte ved det andet.   Sleep Withinn, med pool på taget, og 170kr pr overnatning.. Fik jeg sagt: “Vi har det godt!!”, for det har vi.. :-)

Jeg smider lidt billeder op senere.

PS. Mor og Far, jeg har forsøgt at SMS’e men ved ikke om de er kommet frem, I har hvertfald ikke svaret :-)..

Update:
Vi fløj med en Airbus A380-800 fra Dubai til Bangkok. Mener det er verdens største passager fly, woaw den var lækker..

Turen er startet i KBH :-)

Vi havde en fin dag i KBH lørdag, inden vi tog øst på søndag..

Nu er det snart nu…

Lørdag d. 19 juli tager Christina og jeg til KBH, hvor turen om søndagen går videre til Bangkok, Koh Samui, Phuket, Singapore og Dubai. Vi er hjemme igen søndag d. 23 august.